Harman koopt automotive afdeling Bang & Olufsen

Harman, het moederbedrijf van Harman Kardon, voegt weer een merk toe aan de automotive tak. Het Amerikaanse audiobedrijf koopt namelijk de automotive afdeling van het Deense Bang & Olufsen.

Bang & Olufsen

Harman neemt alleen de automotive tak van Bang & Olufsen over. De Denen blijven zelf de consumentenelektronica maken. Bang & Olufsen audio zit onder andere in auto’s van Audi, Aston Martin, BMW en Mercedes-Benz. Harman neemt de afdeling over voor een bedrag van 145 miljoen euro.

Harman 

Harman is een van de grootste spelers op audiogebied voor auto’s. Naast Harman Kardon heeft Harman ook de merken Bowers & Wilkins (Volvo en Maserati), Infinity, JBL (Ferrari, smart en Abarth), Lexicon (Kia en Hyundai in de V.S.), Mark Levinson (Lexus) en Revel. Met B&O erbij, voegt Harman weer meer automerken toe aan het portfolio. De Amerikanen breiden sowieso enorm uit op automotive gebied. Eerder dit jaar kocht Harman namelijk ook al twee softwarebedrijven voor zo’n 950 miljoen dollar, met als doel om meer infotainmentsystemen zelf te gaan ontwikkelen.