Cijfers
De 675LT, waar LT staat voor Longtail, heeft net als de McLaren 650S een 3,8 liter V8. Maar het is niet dezelfde motor volgens McLaren, aangezien de helft van de onderdelen in het blok anders zijn. De V8 levert in de 675LT, je raadt het al, 675 pk. Vijfentwintig méér dan in de 650S. Het koppel is met 700 Nm zo'n 22 Nm hoger geworden. Die betere cijfers, gecombineerd met 100 kg gewichtsbesparing maken de 675LT serieus sneller. Een sprint van 0-100 km/h is in 2,9 tel achter de rug (-0,1 sec) en van 0-200 km/h gaat in 7,9 seconden. Dat is een halve seconde sneller dan de 650S.
Alleen coupé
In tegenstelling tot de 650S komt de 675LT niet als Spider. Geen wind door je haren dus, terwijl je naar 200 km/h sprint. McLaren wil het gewicht van de 675LT zo laag mogelijk houden en in dat beeld passen geen elektromotoren voor het dak. In de carrosserie is meer carbon gebruikt, hij heeft een carbon airbrake (die wel groter is, maar ook lichter) en titanium uitlaten. Ook het interieur is wat kaler dan in de 650S. Zelfs de stoelen zijn gemaakt van carbon. Op het leeggewicht scheelt het precies 100 kg, voor een totaal van 1.230 kg.
Vijf kleuren
McLaren levert de 675LT in vijf verschillende kleuren, waarvan er vier compleet nieuw zijn. McLaren presenteert de McLaren officieel op de Autosalon van Genève. Later dit jaar moeten de eerste exemplaren de weg op gaan.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review