Retro Suzuki Alto voor Japan

Bij ons mag de Suzuki Alto dan vervangen zijn door de Celerio, in Japan is gewoon de nieuwe versie gepresenteerd. In plaats van een helemaal nieuw ontwerp te maken, hebben de designers van Suzuki zich duidelijk laten inspireren door de jaren 80.

Tweede generatie

Waar veel retro auto's gebaseerd zijn op de eerste generatie, wordt die door Suzuki totaal genegeerd. De tweede was duidelijk interessanter voor de designers, gezien het ontwerp van de nieuwe Suzuki Alto. De dichte grille, met drie kleine openingen, de wielen en het vierkante dashboard, alles is duidelijk retro. Suzuki sloeg met de Celerio duidelijk een wat anoniemere richting in. Met de nieuwe Alto lijkt het merk daar sterk van terug te komen.

Kei car

De Alto is in Japan een Kei car, een klasse auto's waarover minder belasting en verzekering hoeft te worden betaald. Dat heeft allemaal te maken met de regelgeving. Zoals praktisch alle moderne Kei cars heeft de Alto ook een 660cc driecilinder, met of zonder turbo. Hij is in Japan leverbaar met een handgeschakelde vijfbak of een CVT-automaat. Hij is zelfs te krijgen met vierwielaandrijving. Begin 2015 moet hij in Japan op de markt komen.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.