Volvo gaat Amerika heroveren met US Revival Plan

Voor Volvo is het vandaag een belangrijke dag. Niet alleen onthullen de Zweden de nieuwe V60 Cross Country live aan het publiek, het merk start ook het plan om weer stevig voet aan de grond te krijgen in de VS. Met het US Revival Plan gaan ze ‘back on track’.

Volvo mag dan wel goede zaken doen in Europa en China, de afgelopen tien jaar heeft Volvo steeds minder auto’s verkocht in de VS. Waar Volvo in Amerika nu 60.000 auto’s per jaar verkoopt, moet dat op de middellange termijn zijn gestegen naar minimaal 100.000 auto’s, het niveau van meer dan tien jaar geleden. Met het US Revival Plan gaat het roer om.

Meer dealers, modellen, marketing
Om te beginnen gaat Volvo het modelaanbod in de VS de komende vijf jaar vernieuwen. De nieuwe XC90 en V60 Cross Country die nu op de Los Angeles Motor Show staan geven de aftrap en vullen weer segmenten waar Volvo (kort of lang) in afwezig was. Daarnaast staan de Zweden graag in de picture met de komst van nieuwe aandrijflijnen en veiligheidstechnologieën. Niet in de laatste plaats wordt het dealernetwerk verbeterd en zijn er wisselingen van de wacht in het management. Uiteraard vragen nieuwe modellen en nieuwe dealers ook een verdubbeling van het marketingbudget.