Interbrand: Toyota meest waardevolle automerk

Wat is het meest waardevolle automerk? Toyota! Het Japanse merk troeft Mercedes-Benz en Audi af in de Interbrand top-100 lijst. Opvallende stijgers zijn Volkswagen en Audi. Een nieuwe binnenkomer is Land Rover.

In totaal zijn in de top-100 Interbrand maar liefst 13 automerken vertegenwoordigd. Toyota staat als meest waardevolle automerk op plaats 8 met een waarde van ruim 43 miljard dollar. Mercedes-Benz neemt de tiende positie in en is 34,34 miljard dollar waard. BMW staat nipt op plaats 11 en vertegenwoordigt 34,21 miljard dollar. Honda mag niet klagen met de twintigste positie dankzij een waarde van meer dan 21.5 miljard. 

Opvallende stijgers zijn Volkswagen en Audi. De Duitsers nemen respectievelijk de 31e en 45e plek in met een waarde van bijna 14 en bijna 10 miljard dollar. Ford is Audi net voor, terwijl Hyundai er nipt achter zit. Land Rover staat voor het eerst in de lijst. Hun 91e positie komt neer op een kleine 4,5 miljard dollar als waarde. 

Apple en Google
Deze mooie cijfers vallen in het niet bij de meest waardevolle merken ter wereld: Apple en Google, Met een waarde van respectievelijk 118,86 miljard dollar en 107,44 miljard dollar zijn deze bekende namen bijna van onschatbare waarde…