Uiteraard komt de bekende 5,0 liter V10 met 507 pk onder de motorkap van de M6 Cabrio. Mede door het koppel van 520 Nm is de BMW in staat om in 4,8 seconden naar de bekende grens van 100 km/h te sprinten. Dit is inderdaad 0,2 seconden langzamer dan de Coupé, maar net als de meeste Cabrio’s die afgeleid zijn van een coupé’s, is ook de M6 Cabrio zwaarder dan de M6 Coupé. 200 Kilo extra weegt de Cabrio ten opzichte van zijn dichte broer.
Als de kap van de M na 25 seconden open is, is goed te zien wat het interieur allemaal herbergt. Uiteraard is de veel besproken knop van het BMW iDrive systeem te zien in de middenconsole, maar ook de speciale M snelheidsmeter en toerenteller zijn present. Verder zijn er speciale stoelen gemonteerd die in snel genomen bochten het lichaam in de stoel houden. De M6 Cabrio zal standaard uitgerust zijn met een zeventraps SMG versnellingsbak die desgewenst met flippers achter het stuur te bedienen is. Overigens krijgt de BMW standaard een achterruit die onafhankelijk van de stand van de kap, verticaal op en neer te bewegen is.
Ook de Cabrio zal net als de Coupé een speciale knop krijgen waarmee de volledige 507 paarden te activeren zijn. Normaal gesproken trappelen er maar 400 paarden in het vooronder. Wanneer de M6 Cabrio exact leverbaar wordt en wat hij dan gaat kosten is overigens nog niet bekend gemaakt door BMW.