De Mercedes-AMG GT zat er getuige teasers en aankondigingen al aan te komen. Als sportieve laagvlieger volgt hij niet direct de SLS AMG op, die eerder al uit productie ging. De nieuwe GT is een maatje kleiner en moet de 911 en F-Type gaan plagen. Met een krachtig silhouet van een sterke neus, lange motorkap en rond aflopende achterzijde is de Mercedes-AMG GT helemaal in vorm. Optioneel is het exterieur opgeleukt met chroom of koolstofvezel. Niet te zien is hoe de nieuwkomer uit aluminium is opgetrokken en ca. 1540 kg weegt. Gewichtsverdeling: 47/53.
Onderhuids vinden we een midden-voor V8-biturbo motor met 4.0 liter inhoud. Er komen voorlopig twee varianten in de prijslijst te staan, de GT met 462 pk/600 Nm en de GT S met 510 pk/650 Nm. Die laatste vliegt in 3,8 seconden naar 100 en loopt bij 310 km/u in de begrenzer. In combinatie met het AMG Dynamic Plus pakket kan de AMG GT S nog iets breder zijn krachten spreiden. De GT doet de sprintjes in 4 tellen en haalt 304 km/u. Met een draai aan de AMG Drive Unit staat de techniek desgewenst op scherp, en laat de sportuitlaat nog meer van zich horen. Specifiek voor de AMG GT S zorgt een elektronisch gestuurd sperdifferentieel (in plaats van mechanisch) voor nog betere rijeigenschappen. Zet dan wel de bagage goed vast want er mag 350 liter mee…
Binnenkort weten we exact wanneer de Mercedes-AMG GT in de showroom staat én wat hij moet kosten. Voor nu kunnen we melden dat in het eerste kwartaal van 2015 de motoren worden gestart.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review