De nieuwe i20 liet zich onlangs al van de buitenzijde zien. Hyundai heeft het model iets langer, breder en lager gemaakt. De wielbasis is 45 mm toegenomen om meer interieurruimte te bieden. Het resultaat is een auto met 320 liter bagageruimte, op de nieuwe Skoda Fabia na de grootste in zijn klasse.
Het dashboard van de nieuwe i20 is in lagen opgebouwd zodat het er voor het oog meer uit springt. We zien voor het eerst een smartphonehouder ten behoeve van navigatie en telefonie. Het merk belooft ook geintegreerde navigatie met 7 inch scherm. Nieuwe uitrustingsmogelijkheden zijn verder parkeersensoren rondom, parkeerassistent, stuurverwarming, bochtverlichting en rijstrookdetectie. Wat de standaarduitrusting voor de i20 in Nederland zal omvatten moet nog blijken. Ook de prijzen laten nog even op zich wachten.
Het motorpalet bestaat uit de 1.25 liter of 1.4 liter benzine met 75/84 pk of 100 pk. Dieselen kan met de 1.1 CRDi 75 pk of 1.4 liter variant met 90 pk. Nog niet duidelijk is of al deze motoren ook voor de Nederlandse markt bestemd zijn. Duidelijk is wel dat de nieuwe niet bij aanvang zal beschikken over een 1.2 T-GDI turbomotor, een krachtbron die al langer bij Hyundai in de pijplijn zit. Verbruikscijfers zijn nog niet vrijgegeven. Meer informtatie volgt in aanloop naar zijn live-debuut op de Autosalon van Parijs.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review