Dankzij een opnieuw ontworpen neus, andere detailwijzigingen aan het exterieur en meer luxe en veiligheid is de 508 weer helemaal van deze tijd. Nog steeds staat de 508 aan de start als Berline en SW, leverbaar in de uitrustingsniveaus Access, Active, Allure en GT. Voor zakelijk rijders zijn er de Blue Lease varianten met specifieke uitrusting en prijsstelling. Nieuw in de gelederen in de GT-Line en Blue Lease GT-Line, waarbij de 508 op sportieve details kan rekenen zonder meteen de allersterkste motorisatie te moeten bestellen.
508 Première
Tijdelijk is de 508 er ook als Première. Deze Fransoos debuteert met de nieuwe 1.6 e-THP 165 turbomotor met Stop&Start-systeem. De Première is uitgerust met onder meer lichtmetalen 17-inchvelgen, verchroomde sierstrips, instaplijsten, touchscreennavigatie, LED-mistlampen en parkeerhulp. Snelle beslissers profiteren van 1.000 euro voordeel. Hij is er met een zesbak of de zestrapsautomaat.
Instapper Access is geprijsd op 28.940 euro en komt met LED-dagrijverlichting in plaats van mistlampen, lederen stuurwiel, elektrische ramen achter en een bandenspanningscontrolesysteem. Ondanks de toegenomen uitrusting werd de prijs slechts 200 euro naar boven bijgesteld. De 508 Active is 1960 euro duurder maar mist voortaan het glazen panoramadak. De 508 Allure komt niet zonder LED-mistlampen, halflederen bekleding en lichtmetalen 17-inch velgen, maar staat weer 3000 euro hoger in de prijslijst.
Met de nieuwe GT-Line is de 508 te herkennen aan een sportief interieur met halflederen bekleding en rood stiksel, Full-LED-koplampen, een achteruitrijcamera, lichtmetalen 18-inchvelgen en de kenmerkende GT-achterbumper met twee zichtbare uitlaatpijpen. Deze uitvoering heeft een voorlopige meerprijs van 2600 euro ten opzichte van de Allure. De 508 GT is voortaan alleen leverbaar met de 2.0 BlueHDi 180-motor, gekoppeld aan de nieuwe zestraps automatische transmissie.
Blue Lease
Het Blue Lease-gamma van de nieuwe 508 is vrijwel ongewijzigd. De prijzen beginnen bij 30.560 euro voor de Blue Lease Executive met de 1.6 e-THP 165 Stop&Start. Alle dieselversies vallen in de categorie van 20 % bijtelling. De 508 2.0 BlueHDi 150 met handgeschakelde zesversnellingsbak biedt met een CO2-uitstoot van slechts 105 g/km voor de Berline en SW. De Blue Lease GT-Line wordt leverbaar met de 1.6 e-THP 165- en de 2.0 BlueHDi 150-motor. De prijzen van de Blue Lease GT-Line volgen binnenkort en dat geldt ook voor de dieselhybride HYBRID4, die als Berline en RXH leverbaar is. Met een CO2-uitstoot van 85 gram komt deze spaarzame Fransoos tot eind dit jaar in aanmerking voor 14% bijtelling.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review