Opel komt met 27 nieuwe modellen tot 2018

Opel heeft zichzelf vrij strategische doelstellingen opgelegd. De fabrikant streeft samen met Vauxhall naar een marktaandeel van 8 procent in Europa in 2022. Als we de Drive!2022-strategie erop nalezen staan er tussen 2014 en 2018 27 nieuwe modellen gepland.

De eerste spruit van het modeloffensief is uiteraard de nieuwe Corsa, die Opel vermoedelijk op de Autosalon van Parijs zal onthullen. Ook zal de Astra en de Agila vervangen gaan worden en vergeten we de Adam Rocks niet. Daarnaast draait de motorenafdeling ook overuren, want tot 2018 kunnen we bovendien nog 17 nieuwe motorvarianten verwachten.

De tweede strategische prioriteit van Opel is de versterking van het imago, zo laat de fabrikant weten. Dat moet zich volgens Opel gaan uiten in technische innovatie, Duitse engineering en een goede prijs-kwaliteitverhouding. Technische innovaties worden bijvoorbeeld geïllustreerd door OnStar, de volgende stap in voertuigconnectiviteit die de auto vanaf 2015 zal omtoveren in een Wi-Fi hotspot.