Ook cilinderuitschakeling voor Seat Leon en Ibiza

In navolging van Volkswagen en Audi heeft nu ook Seat de 1.4 TSI motor met cilinderuitschakeling mogen verwelkomen. De 140 of 150 pk sterke viercilinder is vanaf juni leverbaar in de Leon en Ibiza en wordt door zijn zuinigheid beloond met 20% bijtelling.

De Leon 1.4 TSI ACT is krachtiger en zuiniger dan zijn voorganger en stoot 109 gram CO2 uit. Verbruik? 4.7 l/100km. Het geheim? Bij lichte motorbelasting schakelt het Active Cilinder Management de middelste twee cilinder uit. In de standaard verbruikscyclus resulteert dat in 0,4 l/100km winst en 10 gram lagere CO2-uitstoot.

Elke carrosserievariant van de Seat Leon met 1.4 TSI ACT motor komt in aanmerking voor 20% bijtelling. De nieuwe motorisatie is leverbaar vanaf juni als SC, vijfdeurs of ST, al dan niet met zesbak of zeventraps DSG-automaat. Vervolgens zijn er twee uitvoeringen bestelbaar; FR en FR Dynamic. Die laatste is 400 euro duurder en heeft als extra LED-koplampen, LED-dagrijverlichting, het Media System Navi, parkeersensoren voor en achter, 18 inch lichtmetaal, Seat Sound System met subwoofer en een regen- en lichtsensor.

Prijzen beginnen bij 26.200 euro voor de Leon SC, 26.550 euro voor de Leon vijfdeurs en 28.100 euro voor de Leon ST in FR-jasje. Ook de Seat Ibiza kan op de 1.4 TSI rekenen. Daar levert de motor 140 pk. Seat prijst de Ibiza 1.4 TSI ACT vanaf 21.750 euro. 

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.